Raport managerial anual 2017-2018

Nr.1502 din 05.07.2018.

RAPORT DE ACTIVITATE MANAGERIALĂ

SEMESTRUL II

  AN ȘCOLAR 2017/2018

                                                                                                                                                                                           Vizat de

Inspectori şcolari pentru management instituțional

prof.Adriana ONIŢA-AVRAM                                                                                                                                                                     prof. dr. Adelina IACOB

 

Domeniul Subdomeniul Descriere activitate

Prezentare date

Măsuri remediale și de dezvoltare aplicate
I.    ACTIVITATEA MANAGERIALĂ       1. Activitate de monitorizare și control

(asistenţe la lecţii, evaluarea Portofoliilor şi Rapoartelor  comisiilor/catedrelor, controlul documentelor de la nivelul compartimentelor: secretariat,contabilitate, administrativ, etc. )

Au fost efectuate un număr de 29 de inspecţii la clasă, atât de către directori cât şi de către şefii de catedre şi membrii CEAC.

Analizele în urma asistenţelor au evidenţiat în general o bună pregătire didactică. Toate comisiile metodice au fost constituite la începutul anului şcolar, şefii comisiilor metodice organizând în prima şedinţă activitatea pe  baza portofoliului comisiei şi a portofoliilor cadrelor didactice.

Documentele la nivelul compartimentelor secretariat,  contabilitate şi administrativ au fost întocmite corect şi la timp, dovedind o bună colaborare cu personalul didactiti.

Controlul, verificarea şi monitorizarea acestor compartimente s-au efectuat pe tot parcursul semestrului de către conducerea şcolii.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Activitatea de auto(formare) managerială

  Echipa managerială s-a ocupat de propria formare, participând la cursuri de formare în specialitate și în management, după cum urmează:

Ø  Dl dir. adj. Milian Ioan a participat la cursuri de formare organizate la Cluj-Napoca, în cadrul Proiectului de voluntariat Green Impact;

Ø  D-na dir.adj. a participat la cursuri de formare organizate la București în cadrul Proiectul ERASMUS PLUS VET Mobility: Nr. 2017-1-RO01 –KA102-035926 -„Competențe europene în industria textilă- șanse sporite pe piața muncii”;

Ø  Doamna director Gego Maria Livia a participat în perioada 15-23.03.2018 în calitate de monitor la organizarea și verificarea activității grupului de 12 eleve care și-au desfășurat practica în Granada ,Spania.

 

Ø  Dl dir. adj. Milian Ioan a participat la cursuri de formare organizate la Beiuș în cadrul Proiectului Pro Paideia.

Ø  Este în curs de desfășurare proiectul coordonat de dl dir. adj. Milian Ioan , Green Impact.

Ø  Este în curs de desfășurare proiectul ERASMUS PLUS VET Mobility: Nr. 2017-1-RO01 –KA102-035926

 

Activitatea de (auto)formare managerială s-a realizat

atât în activitatea zilnică prin  confruntarea şi soluţionarea cu promptitudine a problemelor, cât şi prin preocuparea permanentă de a identifica, însuşi şi aplica  soluţiile manageriale cele mai potrivite.

Majoritatea asistențelor au fost realizate în sistem încrucişat în echipe formate dintr-un director şi un şef de catedră sau un reprezentant CEAC.

Portofoliile comisiilor metodice și ale profesorilor au fost verificate şi evaluate  de către conducerea şcolii în prima parte a semestrului I. S-a făcut o analiză a activității pe semestrul I pe baza rapoartelor prezentate de conducerea școlii și reprezentanții comisiilor metodice, ședință în care s-au analizat și portofoliile comisiilor metodice și rezultatele la examenele naționale. Pe baza statisticilor prezentate s-a stabilit un program remedial la nivel de școală. În ceea ce privește rezultatele obținute de elevi la simulările examenelor naționale din martie, în urma analizei rezultatelor s-au stabilit programe remediale în funcție de punctele slabe sesizate de către profesorii evaluatori.

Comisia de verificare a documentelor școlare coordonată de doamna director adjunct Popuș Maria a verificat la nivelul școlii toate documentele acestor compartimente.

 

 

 

 

Proiectul are ca scop valorificarea patrimoniului local popular și turistic.

 

S-a desfășurat fluxul I de mobilitate format din 12 eleve

de clasa a XI-a A, profesională și 1 profesor însoțitor, în perioada 25.02.2018-22.03.2018 în Spania, Granada.

Urmează să se desfășoare fluxul II format din 15 eleve din clasa a XI-a A, liceu și 2 profesori însoțitori în octombrie 2018, în Barcelos, Portugalia.

Cursuri de formare privind multiculturalitate, proiect activități extracuriculare, stiluri de învățare, inteligența emoțională.

Participă un grup de elevi voluntari din clasele a X-a.

 

 

 

 

Activitatea metodică la nivelul şcolii a fost una intensă şi eficientă, iar analiza acesteia a semnalat problemele existente generând un plan de îmbunătăţire a activităţii.

 

 

Plan remedial de eliminare a punctelor slabe semnalate.

II.       CURRICULUM

 

 

 

 

  1. Monitorizarea și centralizarea ritmicității notării

 Comisia de verificare a notării ritmice analizează lunar cataloagele împreună cu diriginţii şi învăţătorii, discutând cu aceştia şi prevederile ROFUIP (referitor la ritmicitatea notării). În perioada de evaluare semestrială membrii acestei comisii verifică notarea elevilor ameninţaţi de corigenţă având în vedere acordarea posibilităţii acestora de a-şi corecta situaţia (sunt notaţi de două ori în această perioadă) prin Plan de măsuri remediale privind creşterea calităţii activităţii de predare-învăţare-evaluare. La nivelul unităţii noastre există Graficul desfăşurării lucrărilor scrise aprobat de conducerea şcolii şi afişat în sala profesorală. Acest grafic a fost respectat, iar corectarea lucrărilor scrise s-a desfăşurat cu toţi elevii în timp util pentru a li se oferi şansa majorării mediei pentru elevii buni sau a evitării corigenţei pentru elevii în astfel de situaţii.

 

  1. Monitorizarea și centralizarea absențelor

 (numărul total de absenţe motivate şi nemotivate pe semestrul I, la nivelul unităţii şcolare)

Aceeaşi comisie constituită la începutul anului şcolar a reactualizat Planul de măsuri privind monitorizarea absenteismului, , Baza de date privind elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, Plan de măsuri în vederea sprijinirii elevilor ai căror părinți sunt plecați în străinătate şi în fiecare şedinţă a Consiliului profesoral s-a prezentat situaţia lunară a absenţelor pe baza colaborării cu învăţătorii şi diriginţii.

Numărul total de absenţe pe semestrul II: 9074 – din care motivate 7205 .

 

  1. Monitorizarea pregătirii suplimentare a  elevilor

 (pentru concursuri, olimpiade şcolare, evaluări şi examene naţionale, etc.)

La nivelul comisiilor metodice s-au stabilit şi sunt avizate de conducerea şcolii Programe de pregătire suplimentară a elevilor pentru examenele naţionale, după cum urmează:

-învăţătorii claselor II şi IV;

-profesorii de limba română- la clasele VI, VIII şi XII;

-profesorii de matematică- la clasele VI, VIII şi XII;

-profesorul de biologie- clasa a XII-a.

Desfăşurarea acestor programe este monitorizată periodic de către conducerea şcolii.

De asemenea Comisia de Curriculum monitorizează modul de desfăşurare a evaluărilor semestriale confruntând planificările cadrelor didactice (teme de sinteză inter şi transdisciplinare) cu activitatea de la clasă.

 

 

 

 

4. Activitate de performanță

  (participarea la diferite concursuri şi rezultate obţinute)

Participarea și obținerea următoarelor premii la concursuri școlare:

·        Olimpiada Aria curriculară   “Tehnologii”, Domeniul TEXTILE-PIELĂRIE- faza națională, 02-06 aprilie 2018, Teleorman,  prof. Plop Florica:

–        Premiul I –Luca Teodora, , clasa a XII-a- liceu;

·        Concurs Profesional ,,Confecționer Produse Textile,, faza națională, Teleorman, 02-06 aprilie 2018, prof. Plop Florica;

–        Premiul I – Haidu Andrea , clasa a XI-a-școală profesională;

·        Concurs Interjudețean ,,Artă și Textile,, faza națională, 10 mai 2018,Colegiul Tehnic ,,Al.I.Cuza,, Bârlad, jud. Vaslui, prof. Plop Florica:

–        Premiul II- secțiune II- Colaje/felicitări, obiecte handmade decorative: Luca Teodora, , clasa a XII-a- liceu și  Haidu Andrea , clasa a XI-a-școală profesională;

·        Concurs Național Tehnic Textil INGTEX, ediția a VIII-a, concurs teoretic, 10 mai 2018, Universitatea ,,Aurel Vlaicu,, Arad, prof. Plop Florica:

–        Premiul II –Luca Teodora,  clasa a XII-a- liceu;

–        Premiul III –Berindea Anamaria, clasa a XII-a- liceu;

·        Festivalul de colinde -Noi umblăm a colinda, Oradea, decembrie 2017:

–         Premiul I – Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Grup colindători liceu și  prof. Bronț Teodor;

–        Premiul I – Școala Gimnazială nr.2 Luncasprie- Grup colindători gimnaziu și prof. Bronț Floare, prof. Ghiurău  Ancuța  Maria;

·        Concurs ,,Naşterea Domnului, popas duhovnicesc,, secțiunea vitraliu , Palatul Copiilor Oradea, prof. Hulban Romina:

Ø  Premiul I-  Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Bere Patricia, clasa a XII-a A-

Ø  Premiul II- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti, Berindea Anamaria, clasa a XII-a A;

Ø  Premiul III- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti, Gavra Adina, clasa a XII-a A;

Ø  Menţiune I- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Luca Teodora, clasa a XII-a A;

Ø  Menţiune II- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Dume Ana, clasa a XII-a A;

Ø  Menţiune III- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Luca Lăcrimioara, clasa a XII-a A;

·        Concurs ,,Naşterea Domnului, popas duhovnicesc,, secțiunea pictură, Palatul Copiilor Oradea,prof. Hulban Romina:

–        Premiul II- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Bortiș Andreea, clasa a X-a A.

·        Concurs ,,Patimile și Învierea Domnului,, secțiunea vitraliu , Palatul Copiilor Oradea, prof. Hulban Romina:

Ø  Premiul I-  Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Dume Ana, clasa a XII-a A-

Ø  Premiul II- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti, Berindea Anamaria, clasa a XII-a A;

Ø  Premiul III- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti, David Mădălina, clasa a XII-a A;

Ø  Menţiune I- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Gavra Adina, clasa a XII-a A;

Ø  Menţiune II- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Dume Ana, clasa a XII-a A;

Ø  Menţiune III- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Luca Teodora, clasa a XII-a A;

·        Concurs ,,Patimile și Învierea Domnului,, secțiunea vitraliu , Palatul Copiilor Oradea, prof. Milian Mariana:

Ø  Premiul III- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Turcuș Georgiana, clasa a V-a B;

Ø  Menţiune III- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Raț Flavia, clasa a VI-a A.

·        Concurs ,,Patimile și Învierea Domnului,, secțiunea desen creion/cărbune , Palatul Copiilor Oradea, prof. Hulban Romina:

–        Premiul I- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Bortiș Andreea, clasa a X-a A.

·        Concurs Național ,,Biserica, Locaș de închinare,, Zalău, 2018, prof. Hulban Romina:

–        Premiul I- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Raț Flavia, clasa a VI-a A.

·        Concurs național ,,Drepturile omului prin ochi de copil,, secțiunea eseuri, Constanța, prof Baciu Delia:

–        locul II- Tripp Georgiana clasa a VII-a B, Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti;

·        Concurs ȘCOALA  FĂRĂ VIOLENȚĂ – faza județeană/gimnaziu, Oradea, prof. Dulău Daniela, Mance Valentina:

–        Mențiune, Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti,elevii: Dume Călina , clasa a V-a A, Turcuș Georgiana, clasa a V-a B, Monenciu Patricia, a VI-a A,Mihelea Alexia, clasa a VI- a B,  Dărăban Cristian, clasa a VII-a A;

·        Campionatul de fotbal- faza pe sector(Beiuş)- prof. Cârlig Dorin:

–        Locul I – Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti-Echipa de fotbal  liceu;

–        participarea profesorilor Dulău Daniela, Cârlig Floare, Soca Lavinia și elevii Bortiș Andreea și David Octavian din clasa a X-a A și B în cadrul proiectului preventiv ,,Mesajul meu antiviolență, Oradea, 29.11.2017 în parteneriat cu Consiliul Teritorial al CNP din Bihor;

5.     Inspecții tematice(numărul şi data desfăşurării fiecăreia)

Au avut loc 17 inspecții pentru obținerea gradelor

didactice: 13 definitivat, 1 gradul didactic II, 3 gradul didactic I.

 

 

 

 

Graficul desfăşurării lucrărilor scrise

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Planul de măsuri privind monitorizarea absenteismului nr.2360/10.11.2017

Plan de măsuri în vederea sprijinirii elevilor ai căror părinți sunt plecați în străinătate nr.2360/10.11.2017

Baza de date privind elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate

nr.79/18.01.2018

 

 

 

 

 

 

 

Program de pregătire la l. română bac. – prof. Mance Valentina

Program de pregătire la matematică bac. – prof. Jurcuț Alexandra

Program de pregătire la biologie bac. – prof. Popuș Maria

Program de pregătire evaluare națională – învățători II-IV

Program de pregătire la l. română –VIII, prof. Dulău Daniela

Program de pregătire la matematică – VIII, prof. Gego Maria Livia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diplome oferite de organizatori: ISJ Bihor, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, Era Shoping Park Oradea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan de măsuri remediale privind creşterea calităţii activităţii de predare-învăţare-evaluare, nr.2162/19.10.2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   III.ACTIVITĂȚI

EXTRACURRICULARE

 

  1. Parteneriate și proiecte

 La nivelul unităţii de învăţământ se derulează următoarele parteneriate şi proiecte:

  • Pregătire profesională:

–        Acord de parteneriat cu SC,, EMIL SHOES” nr.1884/20.09.2017

–         Acord de parteneriat cu,, ASOCIAŢIA MINERAL WEST” nr.1886/20.09.2017

–        Acord de parteneriat cu  SC ”MAGAZINELE ATO’S”, SRL ORADEA nr. 1884/21.09.2017

–        Acord de parteneriat cu  SC ”DANBOGDAN” COM SRL, DOBREȘTI nr. 1884/21.09.2017

–        Acord de parteneriat cu  SC ”MELANCUȚA” com SRL DOBREȘTI, BIHOR Nr.1886/21.09.2017

–        Acord de parteneriat cu  I.I. ”CHEREJI MIRON”,DOBREȘTI, BIHOR nr.1885/21.09.2017

–        Acord de parteneriat cu SC ”MEGPARCHET” SRL DOBREȘTI, BIHOR      nr.1885/20.09.2017

–         Acord de parteneriat cu SC”SANBARRO” SRL

nr.1883/20.09.2017

–        Acord de parteneriat cu SC ”GEO&PATRCE SRL BIHOR   nr.1881/20.09.2017

- Convenţii cadru  privind efectuarea stagiului de pregătire practică- cu părinţii şi agenţii economici.

  • Educaţie sanitară şi ecologică

-Promovarea sănătăţii şi educaţia pentru sănătate - cu DSP.

-Parteneriat pentru sănătatea mediului- cu Ocolul Silvic Dobreşti, Ocolul Silvic ,,Codrii Cămării”.

-Campania de conştientizare, responsabilitarte socială şi colectare selectivă ,,Baterel şi Lumea NON-E,,- Asociaţia Environ.

-Acţiuni de ecologizare în localitatea Dobreşti- Asociaţia pentru educaţie şi formare ,,TOP FORMALIS,,,în cadrul campaniei ”Let”s do it, Romania”.

  •  Educaţie civică:

-Parteneriat pentru siguranţa noastră pe drumurile publice- cu Poliţia Locală;

-Parteneriat pentru educaţie- cu Primăria comunei Dobreşti, Biserica Ortodoxă;

-Acord de parteneriat – cu CT Energetic Cluj-Napoca

–    Proiect educațional  Olimpiada beiușeană

– ”Pași pe urmele lui Edison” – parteneriat cu CT de Transporturi Cluj-Napoca

-Acord de parteneriat – cu CT ”Alexandru Ioan Cuza” Bârlad

-Se află în plin proces de derulare Proiectul ERASMUS PLUS VET Mobility: Nr. 2017-1-RO01 –KA102-035926 -„Competențe europene în industria textilă- șanse sporite pe piața muncii” precum și Proiectul de voluntariat Green Impact

 

  1. Activități educative tematice

 Responsabilul cu proiecte şi programe împreună cu responsabilul activităţilor educative au alcătuit Graficul activităţilor educative ce cuprinde următoarele tipuri de activităţi:

–        dezbateri, concursuri, prezentări, activităţi cultural artistice cu ocazia evenimentelor istorice de peste an;

–        activităţi cultural artistice dedicate sărbătorilor religioase din an;

–        participări la concursuri  şi olimpiade desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional;

–        activităţi de ecologizare şi de protecţia mediului;

–        excursii tematice;

–        competiţii sportive.

  

  1. Activități de orientare școlară și profesională

   Activitatea de OSP din şcoală are următoarele priorităţi:

–        prezentarea ofertei educaţionale a şcolii la orele de consiliere şi orientare, în şedinţele cu părinţii, în şedinţele Consiliului Local;

–        alcătuirea unui pliant de prezentare a şcolii;

–        întâlniri între elevii de clasa a VIII-a şi clasa a IX-a: seri dansante, Balul Bobocilor, etc.;

–        invitarea elevilor de clasa a VIII-a de la structurile aparţinătoare la şcoala de centru pentru a face cunoştinţă cu baza didactico-materială pentru cele două specializări;

–        împlicarea profesorului documentarist în activitatea de OSP prin prezentări făcute în CDI;

–        parteneriate cu facultăţile din cadrul Universităţii din Oradea;

–        parteneriate cu agenţii economici.

Se editează la nivelul şcolii revista ,, Petale de Lumină” aflată la cea de-a XVIII-a ediţie.

 

 

Activități comune cu profesorii și elevii celor două școli,consiliul elevilor, concursuri sportive, sesiuni de comunicări stiințifice și schimb de experiență privind managementul școlar.

Formarea și dezvoltarea unei conduite de deschidere și stabilirea de relații bazate pe sinceritate.

Promovarea mișcării pentru dezvoltarea sănătății și a unei vieți active

Atragerea și pregătirea elevilor în activități practice-aplicative prin investigare și descoperire.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Organizarea Simpozionului Național ”Eficient și modern în învățământul românesc actual”

 

 

Dosarul activităților educative

 

 

 

 

 

 

Pliantul cu oferta educațională a școlii

 

 

Prezentări Power-point de promovare a imaginii școlii

 

Efectuarea orelor de instruire practică curentă și comasată cu elevii claselor de liceu și școală profesională pentru domeniile economic, mecanic și textile-pielărie; colaborarea părților în elaborarea și implementarea CDL-urilor

Activități de ecologizare   zonei desfășurată de către profesori și elevi

Înființarea unei patrule școlare de circulație, amenajarea unui minipoligon pentru desfășurarea lecțiilor practice de educație rutieră.

 

 

 

 

DIRECTOR,

PROF. GEGO MARIA LIVIA